Connect with us

The Guardians of Democracy

The Guardians of Democracy

Fox News Host Admits His Show Misled Viewers About Biden’s Nonexistent War On Red Meat

NEWS

Fox News Host Admits His Show Misled Viewers About Biden’s Nonexistent War On Red Meat




A Fox News anchor admitted on air on Monday that his show was inaccurate when it claimed on Friday that President Joe Biden was planning to require Americans to sharply reduce their consumption of red meat.

John Roberts, co-host of the afternoon show “America Reports,” made the on air concession after several media outlets published fact check articles explaining that Biden does not have any plan to restrict red meat consumption.



Roberts acknowledged Monday that “a graphic and the script” from his Friday show “incorrectly implied” that a 2020 academic study about meat-eating and greenhouse gas emissions is “part of Biden’s plan for dealing with climate change.”

“That is not the case,” Roberts told his viewers.

According to a CNN fact check: “Roberts had falsely claimed on Friday that the study — which is not connected in any way to Biden’s actual policies — found that people need to ‘say goodbye to your burgers if you want to sign up to the Biden climate agenda.’ As Roberts spoke on Friday, Fox aired a graphic that claimed ‘Biden’s climate requirements’ are to ‘cut 90% of red meat from diet, max 4 lbs per year, one burger per month.'”

The fake news graphic went viral online after it was retweeted on Twitter by Donald Trump Jr., the Republican governors of Texas and Idaho and others.




“Biden has not put forward any proposal to force Americans to change their diets,” CNN notes. “And the study Roberts cited — which was published before Biden had even won the Democratic presidential nomination — was not about Biden at all. The study from scholars at the University of Michigan and Tulane University looked at what would happen to greenhouse gas emissions if Americans hypothetically decided to reduce their meat consumption to four pounds per year. It said nothing about a government-mandated reduction to four pounds per year — and did not even mention Biden’s name. The Daily Mail, a British tabloid, baselessly linked the study to Biden in a Thursday article. A series of Fox personalities then did the same thing on Friday and Saturday.”

Fox News hosts Jesse Watters and Ainsley Earhardt also pushed the false claims about Biden and red meat.





Comments

More in NEWS

To Top