Connect with us

The Guardians of Democracy

The Guardians of Democracy

Washington Post Catches Right-Wing Group Trying To Plant Fake Story About Roy Moore

NEWS

Washington Post Catches Right-Wing Group Trying To Plant Fake Story About Roy Moore




The Washington Post busted an attempted “sting operation” by notorious conservative activist James O’Keefe after a woman approached the newspaper falsely claiming that Republican Alabama Senate candidate Roy Moore impregnated her when she was 15-years-old — but an investigation of the woman’s claims revealed inconsistencies and eventually linked her to Project Veritas, the conservative “undercover” group founded by O’Keefe.

In a series of face-to-face interviews with the Post, the woman claimed to have had a sexual relationship with Moore in 1992, the year he became a county judge, and that she had an abortion as a result when she was 15.

“I knew it wasn’t right, but I didn’t care,” the woman told the Post about her alleged “secret” sexual relationship with Moore.

The Post’s background investigation into the woman, who gave the name Jaime T. Phillips, uncovered an online Kickstarter campaign under her name that said the person “had accepted a job to work in the conservative media movement to combat the lies and deceipt [sic] of the liberal MSM. I’ll be using my skills as a researcher and fact-checker to help our movement. I was laid off from my mortgage job a few months ago and came across the opportunity to change my career path.”

The woman also asked the Post reporter to assure her that the article would cause Moore to lose the special election.




“So my whole things is, like, I want him to be completely taken out of the race . . . ” she said, complaining that President Trump had endorsed Moore. “And I really expected that was going to happen, and now it’s not. So, I don’t know what you think about that.”

The Post reporter asked Phillips to verify her identity with a photo identification. Phillips provided a Georgia driver’s license.

The reporter then confronted her about the GoFundMe page.

“We have a process of doing background, checking backgrounds and this kind of thing, so I wanted to ask you about one thing,” the Post reporter said, pulling out a copy of the page and reading from it. “So I just wanted to ask you if you could explain this, and I also wanted to let you know, Jaime, that this is being recorded and video recorded.”

“Okay,” Phillips said. “Um, yeah, I was looking to take a job last summer in New York, but it fell through,” Phillips said. “Yeah, it was going to be with the Daily Caller, but it ended up falling through, so I wasn’t able to do it.”

When pressed who at the Daily Caller interviewed her, Phillips said, “Kathy,” pausing before adding the last name, “Johnson.”

The Post reports:

Paul Conner, executive editor of the Daily Caller, said Monday that no one with the name Kathy Johnson works for the publication and that he has no record of having personally interviewed Phillips. Conner later said in email that he had asked other top editors at the Daily Caller and the affiliated Daily Caller News Foundation about Phillips.

“None of us has interviewed a woman by the name Jaime Phillips,” Conner wrote.

 

Post reporters saw the woman entering the New York offices of Project Veritas, a conservative group that uses undercover operations to target the media and left-leaning organizations. Her car was reportedly in the parking lot of the offices for more than an hour.

Project Veritas founder James O’Keefe declined to talk to the Post about the Phillips.

“I am not doing an interview right now, so I’m not going to say a word,” O’Keefe told The Post.

The Post’s executive editor Marty Baron said the newspaper published the off-the-record conversations with the woman because it was “the essence of a scheme to deceive and embarrass us.”

“Because of our customary journalistic rigor, we weren’t fooled, and we can’t honor an ‘off-the-record’ agreement that was solicited in maliciously bad faith,” he said.





Comments

More in NEWS

To Top